Jak często serwisować
układ klimatyzacji mojego pojazdu?

Układ klimatyzacji w Twoim samochodzie to układ szczelny. W systemach zamkniętych jedynym sposobem na utratę płynu jest wyciek w systemie. Sprawdzanie i ładowanie klimatyzacji raz do roku jest dobrą wskazówką dotyczącą konserwacji, nawet jeśli wydaje się, że działa dobrze.

Pozwól nam pomóc w naprawie Twojego samochodu

Układ klimatyzacji Twojego pojazdu nieustannie przekształca czynnik chłodniczy z cieczy w zimną mgiełkę w gorący gaz z powrotem w ciecz. Robi to w kółko. Najczęstszymi przyczynami zepsutych układów klimatyzacji są nieszczelności lub problemy ze sprężarką.

Jeśli sprężarka działa, ale nie chłodzi, problemem może być zatkany filtr lub wentylator chłodzący.

Przegląd klimatyzacji
obsługujemy gazy R134a oraz R1234YF
180,00 / zł
Cena nie uwzględnia kosztu czynnika który uzupełnimy
Przegląd zawiera:
  • uzupełnienie czynnika chłodniczego
  • osuszenie układu - próżnia około 20 minut
  • wykrywanie nieszczelności (tylko duże nieszczelności)
  • olej - wymiana części oleju w układzie (faza lotna)
  • barwnik UV - niezbędny przy wykrywaniu nieszczelności, zawsze go dodajemy
  • OZONOWANIE - dezynfekcja
  • filtr kabinowy i jego wymiana

A co filtrem kabinowym?

Wykonując jakiekolwiek czynności przy serwisie klimatyzacji warto wymienić filtr kabinowy – przeciw pyłkowy. Zalecana wymiana powinna następować przynajmniej raz do roku lub co 15000 km. Przy zabiegu ozonowania wymiana filtra przeciw pyłkowego jest wymagana. Prosimy pamiętać aby mieć ze sobą nowy filtr lub zgłosić nam a my go zamówimy i będzie czekał do Państwa wizyty. 

Więcej komfortu

Każdy chce zdrowej i komfortowej podróży

Większa wydajność

Nowy filtr gwarantuje lepsze osiągi wentylacji

Jak my poszukujemy nieszczelności w układzie klimatyzacji ?

W przypadkach gdy klient mówi że klimatyzacja nie działa lub przestała działać stosujemy taką procedurę. Podłączamy maszynę do serwisu klimatyzacji. Jeśli odzyska gaz w ilości podobnej do ilości podanej przez producenta pojazdu, przyczyną nie działania klimatyzacji jest usterka inna niż brak gazu. Może to być usterka sprężarki klimatyzacji, elektroniki, czujników itp. Przeprowadzamy czynności w celu odnalezienia usterki.

Jeśli maszyna odzyska gaz w ilości poniżej normy dla danego typu pojazdu należy podjąć działania w celu zlokalizowania wycieku gazu. Najskuteczniejsza okazuje się tu metoda poszukiwania wycieków za pomocą gazu śladowego wodoru – hydrogen. Po zlokalizowaniu usterki i naprawie przystępujemy do podłączenia maszyny serwisowej klimatyzacji. Układ zostanie napełniony gazem R134A lub R1234YF w ilości przewidywanej do danego typu pojazdu wraz z barwnikiem UV. My zawsze dodajemy barwnik UV niezależnie czy klimatyzacja jest zgłaszana przez klienta jako szczelna czy nie. Barwnik UV na pracującej klimatyzacji wraz z gazem który jest sprężany w sprężarce klimatyzacji zostaje zmieszany i w postaci mgiełki wędruje po całym układzie klimatyzacji. W miejscu w którym przez nieszczelność gaz wydobywa się na zewnątrz to samo robi barwnik UV. Co uzyskujemy? Mianowicie to że za pomocą lampy UV widzimy wtedy miejsce nieszczelności.  Mamy też elektroniczne czujniki gazu R134A oraz R1234YF ale ich skuteczność wykrywania nieszczelności jest dużo gorsza. Czasami połączenie kilku metod daje dopiero skuteczną diagnozę.

Nie ma jednej 100% metody na znalezienie nieszczelności.

Najskuteczniejsza metoda, ozon, alergia.

Najnowsza metoda polegająca na zastosowaniu gazu śladowego. Gaz ten składa się z 95% azotu i 5% wodoru (oznaczany 95/5) jest niepalny, nietoksyczny, nie powoduje korozji i nie jest szkodliwy dla środowiska. Molekuły wodoru są najmniejszymi naturalnie występującymi cząsteczkami i same się ulatniają z minimalnych nieszczelności. Za pomocą elektronicznego detektora o wysokiej czułości można wykryć najmniejsze nieszczelności. Dlatego jest to metoda bardzo niezawodna. Ponadto łatwo zbadać nim parownik, bowiem cząsteczki wodoru przedostają się z nieszczelności parownika przez otwory wentylacyjne do wnętrza pojazdu. Wodór jest w przeciwieństwie do gazów R134a oraz R1234YF lżejszy od powietrza i układ  klimatyzacyjny może być łatwo sprawdzony od góry. Badanie polega na wprowadzeniu gazu pod odpowiednim ciśnieniem (5 do 15 barów) poprzez złącze serwisowe do opróżnionego układu klimatyzacji. Następnie mechanik przesuwa detektor wzdłuż przewodów i podzespołów klimatyzacji. O stwierdzonym przecieku urządzenie informuje sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi. Środki pianotwórcze pomagają w potwierdzeniu miejsca nieszczelności.

Lata praktyki wykazują że w większości przypadków tani test na napełnienie układu klimatyzacji azotem pod ciśnieniem nawet 20 barów wykazuje tylko nieszczelności które da się wyczuć na zasadzie że usłyszymy syczenie z wydobywającej się nieszczelności lub wiemy gdzie tej nieszczelności szukać i wspomagamy się preparatami chemicznymi pianotwórczymi wykazującymi miejsce nieszczelności. Są to przeważnie duże nieszczelności, przetarte węże gumowe, przetarte lub skorodowane przewody aluminiowe.

W przypadku większych nieszczelności maszyna od klimatyzacji nie wykona próżni i nie napełni układu klimatyzacji gazem, przerwie proces napełniania. Zawsze trzeba mieć na względzie fakt że urządzenie do obsługi klimatyzacji wykonuje podstawowy test na szczelność na zasadzie próżni. Próżnia powoduje ściskanie oringów uszczelniających, gumowych węży itp. Może to spowodować zakłamanie w pomiarach gdyż ściskanie powoduje uszczelnianie pęknięć a to doprowadza do sytuacji że nieszczelny układ nagle uszczelnia się. Tego nie jesteśmy w stanie przewidzieć.

Jeśli z samochodowej klimatyzacji wydobywa się niemiły zapach lub używanie jej powoduje podrażnienia nosa, oczu lub gardła należy poważnie zastanowić się nad dezynfekcją układu chłodzenia. W miarę używania klimatyzacji w jej układzie zaczynają rozwijać się różnego rodzaju grzyby i bakterie. Brak żadnych działań ze strony użytkownika często prowadzi do nieprzyjemnego zapachu w samochodzie, złego samopoczucia w czasie działania klimatyzacji czy nawet częstszych zachorowań. Potrzebna jest wtedy dezynfekcja układów wentylacyjnych i wnętrza samochodu.
Ozonowanie, jak sama nazwa wskazuje polega na wypełnieniu układu chłodzącego i całego wnętrza samochodu dużym stężeniem wygenerowanego przez specjalne urządzenie ozonu. Ten gaz jest obecnie najbardziej efektywną metodą dezynfekcji trudno dostępnych miejsc. Zabija wszystkie grzyby oraz zarazki dodatkowo niwelując wszystkie niemiłe zapachy unoszące się we wnętrzu samochodu pozostawiając wyłącznie świeży zapach.

Cały proces trwa około 30 minut i odbywa się w szczelnie zamkniętym pojeździe. Niedługo po zakończeniu całego procesu dezynfekcji gaz rozkłada się do zwykłego tlenu i odmieniony, pachnący świeżością samochód jest znów gotowy do użytku. Dezynfekcja nie jest w żadnym stopniu szkodliwa dla człowieka!

Dla osiągnięcia najlepszego efektu, wraz z dezynfekcją wymagana jest również wymiana filtra przeciw pyłkowego.

Ozon to gaz który każdy z nas na pewno zna. Często jego przyjemny zapach jest wyczuwalny zaraz po burzy. Większość z nas kojarzy go ze świeżością.

Do celów dezynfekcji klimatyzacji w samochodach stosowany jest na szeroką skalę od niedawna. Wytwarzany jest przez generatory które produkują wysokie napięcie na specjalnych elektrodach. Powstające zjawisko wyładowania koronowego powoduje wytworzenie ozonu.

Aby zabieg ozonowania przyniósł zamierzony skutek, generator ozonu musi wytworzyć odpowiednią dużą ilość tego gazu. Urządzenia profesjonalne do zastosowań w dezynfekcji samochodów muszą wytwarzać minimum 2000mg ozonu na godzinę, im większa kubatura pojazdu, pomieszczenia tym wyższa musi być wydajność ozonatora.

Mało wydajne generatory ozonu tylko odświeżają powietrze, gdyż nie osiągają stężenia przy którym następuje zjawisko dezynfekcji. Nasze generatory produkują ponad 7000mg/h więc efekt jest zapewniony w maksymalnym stopniu.

Ozon niszczy roztocza oraz alergeny pyłków kwiatowych które powodują
alergie, podrażnienia oczu, nosa, gardła i zatok. Jeśli czujesz nieprzyjemny zapach z nawiewów klimatyzacji oznacza to że Twój samochód jak najszybciej musi być poddany zabiegowi ozonowania.

Zalecamy dla alergików nowoczesne filtry kabinowe z polifenolem które według producenta likwidują w 90% pyłki PM2.5

Dbajmy o naszą klimatyzację - nasze zdrowie i samopoczucie.

W zależności od samochodu gaz uzupełniamy zawsze według zaleceń producenta.

Posiadamy dwie maszyny firmy Texa obsługujące gaz R134a oraz jedną maszynę z analizatorem gazu obsługującą gaz R1234YF