Serwis klimatyzacji Kraków - Naprawa klimatyzacji
Problemy z klimatyzacją – objawy – naprawa klimatyzacji czy tylko serwis klimatyzacji ?
Pierwszym, niepokojącym objawem usterki w układzie klimatyzacji jest brak chłodzenia lub znacznie obniżona skuteczność i wtedy użytkownik samochodu stwierdza awarię, ale też inne częste objawy to zaparowane szyby i nieprzyjemny zapach wydobywający się z nawiewów są objawami usterki. Naprawa klimatyzacji czy tylko serwis klimatyzacji?
W większości przypadków za te objawy odpowiada mała ilość czynnika lub jego brak.
Coroczny, zalecany serwis klimatyzacji daje nam oraz klientowi obraz na kondycję układu klimatyzacji, a wynik przeglądu może wykazać małe nieprawidłowości, które po czasie mogą wygenerować duże koszty. Poważna naprawa klimatyzacji samochodowej w pojazdach regularnie serwisowanych prawie nie występuje, dlatego pamiętajmy o tym urządzeniu, bo to nie lodówka stojąca w domu na podłodze, tylko „lodówka” na kołach która jest narażona na ciągłe wibracje.
Zakres usług.
- naprawa klimatyzacji
- przegląd klimatyzacji samochodowych
- napełnianie, uzupełnianie czynnika
- wymiana skraplaczy, parowników
- naprawa kompresorów klimatyzacji
- wymiana przewodów instalacji klimatyzacji
- spawanie uszkodzonych przewodów aluminiowych
- zarabianie przewodów elastycznych
- wymiana uszczelniaczy, oringów
- płukanie układu po zatarciu kompresora
Nasze auty.
- wiele lat doświadczeń
- nowoczesne maszyny do obsługi klimatyzacji
- specjalistyczne narzędzia
- testery gazów i nieszczelności
- personel z wieloletnim doświadczeniem
- gwarancja po wykonanej usłudze
- usługi wykonywane na nowych częściach, oryginalnych lub markowych zamiennikach
Przegląd klimatyzacji
obsługujemy gazy R134a oraz R1234YF- osuszenie układu - próżnia około 20 minut
- wykrywanie nieszczelności (duże nieszczelności)
- olej - wymiana części oleju w układzie (faza lotna)
- barwnik UV - niezbędny przy wykrywaniu nieszczelności, zawsze go dodajemy
- uzupełnienie czynnika chłodniczego - koszt zależny od ilości dodanego czynnika
Filtr kabinowy ?
Wykonując jakiekolwiek czynności przy serwisie klimatyzacji warto wymienić filtr kabinowy – przeciw pyłkowy. Zaleca się wymieniać go przynajmniej raz w roku lub co 15000 km. ,a przy zabiegu ozonowania wymiana filtra przeciw pyłkowego jest wymagana. Prosimy pamiętać, aby mieć ze sobą nowy filtr lub zgłosić nam, a my go zamówimy i będzie czekał do Państwa wizyty.
Co potrzebujemy do zamówienia filtra kabiny ?
- Marka samochodu / model
- Rocznik pojazdu
- Model silnika benzyna czy diesel, pojemność
- Wybór rodzaju filtra papierowy, z węglem aktywnym czy z polifenolem, który filtruje pyłki PM2,5
Więcej komfortu
Świeże powietrze we wnętrzu samochodu
Większa wydajność
Nowy filtr gwarantuje lepsze osiągi wentylacji
Serwis klimatyzacji Kraków - naprawa klimatyzacji.
Jak my poszukujemy nieszczelności w układzie klimatyzacji ?
W przypadkach, gdy klient mówi, że klimatyzacja nie działa lub przestała działać, stosujemy poniższą procedurę. Podłączamy maszynę do serwisu klimatyzacji, jeśli odzyska gaz w ilości podobnej do ilości podanej przez producenta pojazdu, przyczyną niedziałania klimatyzacji jest usterka inna niż brak gazu. Może to być usterka sprężarki klimatyzacji, elektroniki, czujników itp. Przeprowadzamy czynności w celu odnalezienia usterki.
Jeśli maszyna odzyska gaz w ilości poniżej normy dla danego typu pojazdu to należy podjąć działania w celu zlokalizowania wycieku gazu.
Najskuteczniejsza okazuje się tu metoda poszukiwania wycieków za pomocą gazu śladowego wodoru – hydrogen.
Po zlokalizowaniu usterki następuje naprawa klimatyzacji, a po wyeliminowaniu usterki przystępujemy do ponownego podłączenia maszyny serwisowej klimatyzacji. Układ zostanie napełniony gazem R134A lub R1234YF w ilości przewidywanej do danego typu pojazdu wraz z barwnikiem UV.
My zawsze dodajemy barwnik UV.
Dodajemy UV niezależnie czy klimatyzacja jest zgłaszana przez klienta jako szczelna czy nie. Barwnik UV na pracującej klimatyzacji wraz z gazem, który jest sprężany w sprężarce klimatyzacji zostaje zmieszany i w postaci mgiełki wędruje po całym układzie klimatyzacji. W miejscu, w którym przez nieszczelność wydobywa się gaz na zewnątrz wraz z nim to samo robi barwnik UV. Oczywiście dozowanie UV ma swoje ograniczenia co do jego ilości. Nadmierna jego ilość może powodować usterki w układzie klimatyzacji.
Co uzyskujemy?
Mianowicie to, że za pomocą lampy UV widzimy wtedy miejsce nieszczelności. Mamy też elektroniczne czujniki gazu R134a oraz R1234yf, ale ich skuteczność wykrywania nieszczelności jest dużo gorsza. Czasami połączenie kilku metod daje dopiero skuteczną diagnozę.
Nie ma jednej w 100% metody na znalezienie nieszczelności.
Serwis klimatyzacji Kraków
Najnowsza metoda polegająca na zastosowaniu gazu śladowego. Gaz ten składa się z 95% azotu i 5% wodoru (oznaczany 95/5) jest niepalny, nietoksyczny, nie powoduje korozji i nie jest szkodliwy dla środowiska. Molekuły wodoru są najmniejszymi naturalnie występującymi cząsteczkami i same się ulatniają z minimalnych nieszczelności. Za pomocą elektronicznego detektora o wysokiej czułości można wykryć najmniejsze nieszczelności, dlatego jest to metoda bardzo niezawodna. Ponadto łatwo zbadać nim parownik (element we wnętrzu pojazdu), bowiem cząsteczki wodoru przedostają się z nieszczelności parownika przez otwory wentylacyjne do wnętrza pojazdu, a wodór jest w przeciwieństwie do gazów R134a oraz R1234YF lżejszy od powietrza i układ klimatyzacyjny może być łatwo sprawdzony od góry.
Badanie polega na wprowadzeniu gazu pod odpowiednim ciśnieniem (5 do 15 barów) poprzez złącze serwisowe do opróżnionego układu klimatyzacji. Następnie mechanik przesuwa detektor wzdłuż przewodów i podzespołów klimatyzacji, a o stwierdzonym przecieku urządzenie informuje sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi. Środki pianotwórcze pomagają w potwierdzeniu miejsca nieszczelności.
Lata praktyki wykazują że w większości przypadków tani test na napełnienie układu klimatyzacji azotem pod ciśnieniem nawet 20 barów wykazuje tylko nieszczelności które da się wyczuć na zasadzie że usłyszymy syczenie z wydobywającej się nieszczelności lub wiemy gdzie tej nieszczelności szukać i wspomagamy się preparatami chemicznymi pianotwórczymi wykazującymi miejsce nieszczelności. Są to przeważnie duże nieszczelności, przetarte węże gumowe, przetarte lub skorodowane przewody aluminiowe.
W przypadku większych nieszczelności maszyna od klimatyzacji nie wykona próżni i nie napełni układu klimatyzacji gazem, przerwie proces napełniania. Zawsze trzeba mieć na względzie fakt że urządzenie do obsługi klimatyzacji wykonuje podstawowy test na szczelność na zasadzie próżni. Próżnia powoduje ściskanie oringów uszczelniających, gumowych węży itp. Może to spowodować zakłamanie w pomiarach gdyż ściskanie powoduje uszczelnianie pęknięć a to doprowadza do sytuacji że nieszczelny układ nagle uszczelnia się. Tego nie jesteśmy w stanie przewidzieć.
Jeśli z samochodowej klimatyzacji wydobywa się niemiły zapach lub używanie jej powoduje podrażnienia nosa, oczu lub gardła należy poważnie zastanowić się nad dezynfekcją układu chłodzenia. W miarę używania klimatyzacji w jej układzie zaczynają rozwijać się różnego rodzaju grzyby i bakterie. Brak żadnych działań ze strony użytkownika często prowadzi do nieprzyjemnego zapachu w samochodzie, złego samopoczucia w czasie działania klimatyzacji czy nawet częstszych zachorowań. Potrzebna jest wtedy dezynfekcja układów wentylacyjnych i wnętrza samochodu.
Cały proces trwa około 30 minut i odbywa się w szczelnie zamkniętym pojeździe. Niedługo po zakończeniu całego procesu dezynfekcji gaz rozkłada się do zwykłego tlenu i odmieniony, pachnący świeżością samochód jest znów gotowy do użytku. Dezynfekcja nie jest w żadnym stopniu szkodliwa dla człowieka!
Dla osiągnięcia najlepszego efektu, wraz z dezynfekcją wymagana jest również wymiana filtra przeciw pyłkowego.
Ozon to gaz który każdy z nas na pewno zna. Często jego przyjemny zapach jest wyczuwalny zaraz po burzy. Większość z nas kojarzy go ze świeżością.
Do celów dezynfekcji klimatyzacji w samochodach stosowany jest na szeroką skalę od niedawna. Wytwarzany jest przez generatory które produkują wysokie napięcie na specjalnych elektrodach. Powstające zjawisko wyładowania koronowego powoduje wytworzenie ozonu.
Aby zabieg ozonowania przyniósł zamierzony skutek, generator ozonu musi wytworzyć odpowiednią dużą ilość tego gazu. Urządzenia profesjonalne do zastosowań w dezynfekcji samochodów muszą wytwarzać minimum 2000mg ozonu na godzinę, im większa kubatura pojazdu, pomieszczenia tym wyższa musi być wydajność ozonatora.
Mało wydajne generatory ozonu tylko odświeżają powietrze, gdyż nie osiągają stężenia przy którym następuje zjawisko dezynfekcji. Nasze generatory produkują ponad 7000mg/h więc efekt jest zapewniony w maksymalnym stopniu.
Ozonowanie, jak sama nazwa wskazuje polega na wypełnieniu układu chłodzącego i całego wnętrza samochodu dużym stężeniem wygenerowanego przez specjalne urządzenie ozonu. Ten gaz jest obecnie najbardziej efektywną metodą dezynfekcji trudno dostępnych miejsc. Zabija wszystkie grzyby oraz zarazki dodatkowo niwelując wszystkie niemiłe zapachy unoszące się we wnętrzu samochodu pozostawiając wyłącznie świeży zapach.
Ozon niszczy roztocza oraz alergeny pyłków kwiatowych które powodują
alergie, podrażnienia oczu, nosa, gardła i zatok. Jeśli czujesz nieprzyjemny zapach z nawiewów klimatyzacji oznacza to, że w Twoim samochodzie należy wymienić filtr kabinowy oraz dla większego komfortu poddać auto zabiegowi ozonowania.
Zalecamy dla alergików nowoczesne filtry kabinowe z polifenolem które według producenta likwidują w 90% pyłki PM2.5
Dbajmy o naszą klimatyzację - nasze zdrowie i samopoczucie.
W zależności od samochodu gaz uzupełniamy zawsze według zaleceń producenta.
Posiadamy dwie maszyny firmy Texa obsługujące gaz R134a oraz jedną maszynę z analizatorem gazu obsługującą gaz R1234YF, tak więc obsługujemy wszystkie obecnie występujące w samochodach gazy.
Układ klimatyzacji w Twoim samochodzie to układ szczelny. W systemach zamkniętych jedynym sposobem na utratę czynnika jest nieszczelność w układzie klimatyzacji. Sprawdzanie klimatyzacji raz do roku jest dobrym nawykiem, nawet jeśli wydaje się, że działa dobrze.
Układ klimatyzacji Twojego pojazdu nieustannie przekształca czynnik chłodniczy z cieczy w zimną mgiełkę, potem w gorący gaz i znowu z powrotem w ciecz. Robi to w kółko. Najczęstszymi przyczynami zepsutych układów klimatyzacji są nieszczelności lub problemy ze sprężarką.
Jest to układ o który należy dbać i wykonywać przeglądy tak jak przeglądy dokonywane w silniku. Często klient wykonując przegląd klimatyzacji dowiaduje się o małej usterce, która z biegiem czasu doprowadziła by do poważnych uszkodzeń.
W większości przypadków stosujemy nowe oryginalne podzespoły. Jeśli markowy zamiennik jest dostępny a jego cena jest przystępna informujemy i uzgadniamy wybór z klientem.
Większość z części zakupujemy w firmie Intercars i Motorol.
Czasami gdy nie ma innego wyjścia stosujemy części używane które są w dobrym stanie.